Głodny lew - lekcja 4
Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska
Czego się nauczycie
Dzieci podczas zajęć zbudują postać lwa z klocków Lego WeDo, wyposażą swojego robota w silnik i czujnik odległości, nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję, zastosują w swoich programach różne parametry i wartości, wstawią do programu moduł powtarzania tych samych działań oraz zdobędą umiejętność rozpoznawania kodu stworzonego w programie Scratch.
Cele ogólne
- rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
- kształcenie zdolności manualnych,
- kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
- poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem, zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
Potrzebne materiały
-
zestaw klocków LEGO WeDo,
-
oprogramowanie LEGO WeDo,
-
komputer dla nauczyciela,
-
komputery dla uczniów,
Uwagi metodyczne
Uczniowie wspólnie z nauczycielem analizują zbudowane przez siebie programy. Zanim uruchomią robota, omawiają poszczególne jego elementy/bloki. Dopisują pola z komentarzem, który czasem pomaga zrozumieć i zapamiętać działanie programu.
Nauczyciel podejmuje decyzję, czy dzieci gotowe są na naukę programowania w środowisku Scratch.