Olbrzymy - lekcja 12
Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska
Czego się nauczycie
Dzieci podczas zajęć zbudują olbrzyma, który podnoszony jest przez specjalną platformę. Wyposażą swojego robota w silnik. Nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji programować zbudowaną przez siebie konstrukcję. Uruchamiają program dźwiękiem. Wstawiają tło i inne elementy według własnego pomysłu. Rozwiązują zadania w programie Scratch. Stworzą własną historię.
Cele ogólne
- rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia,
- kształcenie zdolności manualnych,
- kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
- poznanie zagadnień związanych z bezpieczną pracą z komputerem,
- zdobywanie umiejętności pracy w grupie.
Potrzebne materiały
-
zestaw klocków LEGO WeDo,
-
oprogramowanie LEGO WeDo,
-
komputer dla nauczyciela,
-
komputery dla uczniów.
Uwagi metodyczne
Konstrukcja robotyczna stworzona na tej lekcji to rodzaj podnośnika. Trzeba dobrze pomyśleć, by skonstruowane programy podnosiły i opuszczały ramię robota max. o 90 stopni, czyli prostopadle do podłoża. Można zastosować tła i dźwięki według własnego pomysłu. Stworzyć historię i nagrać krótki film. Może nauczyciel umieści filmiki chętnych uczniów na stronie WWW szkoły.