#SCENARIUSZE

Scenariusze zajęć

Drogi Nauczycielu,

poniżej znajdziesz gotowe scenariusze lekcji, które możesz wykorzystać w swojej klasie. Pomysły na zajęcia zostały przygotowane przez ekspertów i metodyków pracujących z nowymi technologiami w ramach programu Operacyjnego Polska Cyfrowa – „Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej” na lata 2014-2020. Cyfra, którą znajdą Państwo przy każdym scenariuszu oznacza klasę, dla której dedykowany jest dany materiał.

Scenariusz 1 klasa 4-6

W trakcie pierwszego spotkania uczestnicy będą pracowali z różnymi formami kodowania informacji, w tym w systemie binarnym. Pierwszy moduł jest…

Więcej

Scenariusz 2 klasa 4-6

Drugi moduł jest kontynuacją przygotowania do kosmicznej wyprawy. Czas na kompletowanie zespołu. W trakcie zabaw na macie, uczniowie wspólnie oraz…

Więcej

Scenariusz 3 klasa 4-6

Kolejny etap przygotowań do misji polega na przygotowaniu ekwipunku. W tej części spotkania skupimy się na różnych zagadkach logicznych oraz…

Więcej

Scenariusz 4 klasa 4-6

Wyprawa kosmiczna nie może odbyć się bez rakiety. W czwartym module uczestnicy podejmą się skonstruowania własnego statku kosmicznego. Rakieta powstanie…

Więcej

Scenariusz 5 klasa 4-6

Kolejny etap realizacji cyklu scenariuszy obejmuje aktywności dotyczące w swej narracji opracowania mapy galaktyk, budowania trasy oraz ćwiczenie ruchu między…

Więcej

Scenariusz 6 klasa 4-6

Kolejny etap realizacji cyklu scenariuszy obejmuje aktywności dotyczące w swej narracji opracowania mapy galaktyk, budowania trasy oraz ćwiczenie ruchu między…

Więcej

Scenariusz 7 klasa 4-6

W trakcie kosmicznej podróży zespół astronautów odwiedza różne planety poznając jej mieszkańców. Siódmy moduł to aktywności obejmujące między innymi ćwiczenia…

Więcej

Scenariusz 8 klasa 4-6

W kolejnym module przede wszystkim wykorzystane zostaną mata edukacyjna, klocki Lego oraz plastikowe kubeczki. Uczniowie, pracując w kilkuosobowych zespołach, będą…

Więcej

Scenariusz 9 klasa 4-6

W trakcie misji kosmicznej, uczestnicy natrafiają na różne trudności. Jednym z takich problemów są kosmiczne śmieci. Pozornie odległy temat jest…

Więcej

Scenariusz 10 klasa 4-6

Zespół czeka mierzenie się z kosmiczną awarią. Na koniec czas na świętowanie… czyli przygotowanie utworów muzycznych z wykorzystaniem zarówno aktywności…

Więcej

Scenariusz 1 klasa 1-3

Wędrówka wokół Ziemi to popularny temat podejmowany zarówno przez autorów książek, twórców filmowych, czy osoby tworzące gry. W trakcie cyklu…

Więcej

Scenariusz 2 klasa 1-3

W trakcie spotkania uczestnicy będą pracowali z różnymi formami kodowania informacji, między innymi w systemie binarnym. W drugim module dzieci…

Więcej

Scenariusz 3 klasa 1-3

Udając się w podróż należy zadecydować o środku transportu. Wyruszając do Azji uczestnicy przećwiczą wykonywanie czynności zgodnie z instrukcją, tworząc…

Więcej

Scenariusz 4 klasa 1-3

Z czym kojarzy się Australia? Kangur, dziobak i koala? Owszem… ale Australia to również programowanie. Wystarczy przejrzeć zasoby internetu, aby…

Więcej

Scenariusz 5 klasa 1-3

Czas na odwiedziny najzimniejszego spośród kontynentów. W tym module uczestnicy będą kontynuowali zadania obejmujące kodowanie i dekodowanie ruchu postaci.

Więcej

Scenariusz 6 klasa 1-3

W trakcie zajęć dzieci podejmą się realizowania dekodowania i szyfrowania informacji. Wśród proponowanych w tym module aktywności kluczową będzie zabawa…

Więcej

Scenariusz 7 klasa 1-3

Kolejny moduł zawiera propozycje działań pogłębiających umiejętność analizy, syntezy, jak również konstruowaniu rozwiązania przy ograniczonym dostępie do informacji.

Więcej

Scenariusz 8 klasa 1-3

Zbliżając się do końca podróży, czas na poznanie najcieplejszego z kontynentów. Z perspektywy programistycznej podjęte zostaną działania związane z planowaniem,…

Więcej

Scenariusz 9 klasa 1-3

Moduł wspiera rozwijanie ekspresji twórczej i artystycznej. Podejmowane przez uczestników aktywności z zakresu programowania i sterowania robotem sprzyjają rozwijaniu nie…

Więcej

Scenariusz 10 klasa 1-3

Moduł podsumowujący podróż między innymi poprzez programowanie z wykorzystaniem aplikacji Scratch jr. Eksplorację globu domknie stworzenie zespołu muzycznego.

Więcej
Zdjęcie przedstawiające scenariusz 8 zajęć klasy 1

I klasa: Kod do przyszłości – 8

Dzieci podczas zajęć zbudują mechanizm uruchamiania zabawki, wyposażą swojego robota w silnik i czujnik odległości, nauczą się przy pomocy komputera…

Więcej
Zdjęcie przedstawiające scenariusz 9 zajęć klasy 1

I klasa: Kod do przyszłości – 9

Dzieci podczas zajęć zbudują obracające się główki, wyposażą swojego robota w silnik. Nauczą się przy pomocy komputera i odpowiedniej aplikacji…

Więcej
Zdjęcie przedstawiające scenariusz 12 zajęć klasy 1

I klasa: Kod do przyszłości – 12

Dzieci podczas zajęć zbudują olbrzyma, który podnoszony jest przez specjalną platformę, wyposażą swojego robota w silnik i czujnik odległości, nauczą…

Więcej
Zdjęcie przedstawiające scenariusz 2 zajęć klasy 2

II klasa: Kod do przyszłości – 2

Dzieci podczas zajęć poznają wybrane moduły służące do budowy robota. Zbudują obracające się ptaszki.Wyposażą swojego robota w silnik. Dowiedzą się,…

Więcej
Zdjęcie przedstawiające scenariusz 6 zajęć klasy 2

II klasa: Kod do przyszłości – 6

Dzieci podczas zajęć zbudują konstrukcję mechaniczną bez użycia silnika. Wyposażą swojego robota w czujnik ruchu i odległości. Wstawią do programu…

Więcej
Zdjęcie przedstawiające scenariusz 8 zajęć klasy 2

II klasa: Kod do przyszłości – 8

Dzieci podczas zajęć zbudują mechanizm uruchamiania zabawki. Wyposażą swojego robota w silnik i czujnik odległości. Nauczą się przy pomocy komputera…

Więcej
Zdjęcie przedstawiające scenariusz 9 zajęć klasy 2

II klasa: Kod do przyszłości – 9

Dzieci podczas zajęć zbudują obracające się główki.Wyposażą swojego robota w silnik. Uzasadniają swoje pomysły. Rozważają różne sposoby działania. Nauczą się…

Więcej
Zdjęcie przedstawiające scenariusz 2 zajęć klasy 3

III klasa: Kod do przyszłości – 2

Dzieci podczas zbudują poznają wybrane moduły służące do budowy robota. Zbudują obracające się ptaszki.Wyposażą swojego robota w silnik. Przeprowadzą doświadczenia…

Więcej
Zdjęcie przedstawiające scenariusz 6 zajęć klasy 3

III klasa: Kod do przyszłości – 6

Dzieci podczas zbudują konstrukcję mechaniczną bez użycia silnika. Wyposażą swojego robota w czujnik ruchu i odległości. Wstawią do programu odpowiednio…

Więcej
Zdjęcie przedstawiające scenariusz 9 zajęć klasy 3

III klasa: Kod do przyszłości – 9

Dzieci podczas zajęć zbudują obracające się główki.Wyposażą swojego robota w silnik. Uzasadniają swoje pomysły. Rozważają różne sposoby działania. Nauczą się…

Więcej
Zdjęcie przedstawiające scenariusz 10 zajęć klasy 3

III klasa: Kod do przyszłości – 10

Dzieci podczas zajęć zbudują łódkę.Wyposażą swojego robota w silnik i czujniki. Rozważają różne sposoby działania. Nauczą się przy pomocy komputera…

Więcej