#CYFROWA MAJÓWKA

Nagrody w konkursie Cyfrowa Majówka

A oto co można wygrać:

♕ I miejsce: 10 nagród, gdzie każda z dziesięciu nagród to:

  • 1 bon na warsztaty z programowania dla grupy dzieci z klas 1-6 szkoły podstawowej
  • 1 robot edukacyjny
  • dodatkowo dla najlepszych 3 laureatów: 1 zestaw gadżetów promocyjnych od partnerów, 1 gra Cody Roby oraz 1 głośnik bezprzewodowy

♕ II miejsce: 7 nagród, gdzie każda z siedmiu nagród to:

  • 1 robot edukacyjny
  • 1 zestaw gadżetów promocyjnych od partnerów oraz
  • 1 gra Cody Roby

♕ III miejsce: 8 nagród, gdzie każda z ośmiu nagród obejmuje 1 robot edukacyjny.

Najpóźniej do 10 czerwca 2019 r. wyłonimy organizatorów najciekawszych inicjatyw, którzy zdobędą nagrody.
Warto się postarać! 🙂

Nagrody ufundowali nasi partnerzy: Centralny Ośrodek Informatyki i Instytut Łączności – Państwowy Instytut Badawczy oraz sponsorzy: ALSTOR Sp.j. (Sphero), EduSense Sp. z o.o., portal edukacyjny Multimedia w szkole (firma ViDiS SA), LOFI Sp. z o.o., MASF DISTRIBUTION Anna Steć (Alilo), Wonder Polska Sp. z o.o. Sp. K. Wśród partnerów znajduje się też Centrum Projektów Polska Cyfrowa, które wspiera promocję inicjatywy.

Warsztaty programowania są ufundowane w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechnienia korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” realizowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji i Państwowy Instytut Badawczy NASK.

BON NA PROFESJONALNE WARSZTATY PROGRAMOWANIA

Czterogodzinne warsztaty programowania prowadzone przez trenerów-edukatorów prowadzących warsztaty w ramach Klubów Młodego Programisty, przeprowadzone w Twoim miejscu zamieszkania, dla 30 dzieci z klas 1-6 szkoły podstawowej i ich opiekunów. Przyjedziemy do Ciebie z robotami i tabletami by zarazić pasją do programowania dzieciaki z Twojej okolicy.

ROBOTY EDUKACYJNE

ALSTOR

8 x Sphero Spiderman
1 x Sphero BB-9E™
1 x Sphero R2-D2™
1 x Sphero Mini

Sphero Spiderman – interaktywna zabawka z aplikacją

Dołącz do jednego z najsłynniejszych superbohaterów i wejdź z nim do fascynującego, pełnego przygód świata Marvela. Przed Tobą wiele godzin zabaw i gier w towarzystwie interaktywnego Spider-Mana, który potrafi odpowiadać na polecenia, opowiadać żarty, wyrażać emocje za pomocą ruchomych oczu i reagować na to, co dzieje się dookoła. >>> więcej informacji

Sphero BB-9E™ – robot Star Wars z aplikacją do nauki programowania

Pojawiło się nowe zakłócenie w Mocy… BB-9E™ BB-9E™ to droid astromechaniczny należący do First Order. Kontroluj go smartfonem lub tabletem, oglądaj z nim filmy z sagi Gwiezdne Wojny, odkrywaj holograficzne symulacje i nie tylko… Oto siła First Order! BB-9E porusza się tak samo, jak jego odpowiednik na dużym ekranie. Dzięki zaawansowanej technologii BB-9E potrafi toczyć się i poruszać głową, a jego solidna konstrukcja sprawia, że wyjdzie cało z każdej zabawy. To czujny droid, który zawsze ma się na baczności. >>> więcej informacji

Sphero R2-D2™ l– robot Star Wars z aplikacją do nauki programowania

Kultowy droid R2-D2™ to droid astromechaniczny, którego historia rozpoczęła się dawno, dawno temu, w odległej galaktyce. Kontroluj go smartfonem lub tabletem, oglądaj z nim filmy z sagi Gwiezdne Wojny, odkrywaj holograficzne symulacje i nie tylko. Dzięki aplikacji możesz kierować R2-D2, wysunąć lub schować jego trzecią nogę, a nawet sprawić, że zacznie kołysać się na swoich gąsienicach. >>> więcej informacji

Sphero Mini – kulka robot z aplikacją do nauki programowania

Pomimo niewielkich rozmiarów, Sphero Mini zapewnia mnóstwo dobrej zabawy. Użyj kulki jako kontrolera aby wystrzelać sobie drogę ucieczki przez kosmos, ścigaj się przez tunel albo zakręć piłką by przejść przeszkodę. Gdy przyjdzie czas na naukę, Sphero Mini wprowadzi Cię w tajniki kodowania. >>> więcej informacji

EduSense

5 x OZOBOT EVO + DREWNIANE PUZZLE

Robot Ozobot Evo wraz z zestawem drewnianych puzzli, które w prosty sposób umożliwiają poznanie świata robotów poprzez tworzenie skomplikowanych tras i pętli, które musi pokonać Ozobot. Układanie puzzli bardzo angażuje obie półkule mózgu, wypracowuje precyzję, ćwiczy ruchy motoryki małej, przez co rozwija sprawność palców dłoni. Jeżeli do tego dodamy naukę programowania robotów powstaje doskonała pomoc edukacyjna, która nie tylko pomaga w nauce logicznego myślenia, wprowadza w świat algorytmów, ale i doskonale ćwiczy pamięć, koncentrację uwagi. Co więcej, puzzle uwalniają kreatywność i wyobraźnię przestrzenną dzieci, które mogą tworzyć własne trasy, ścigać się ze sobą na torach wyścigowych, zmieniać przebieg trasy, by zaliczyć więcej punktów lub dotrzeć do celu szybciej, itp. Zestaw zawiera puzzle o różnych funkcjach (linie proste, zakręty, zawracanie, pauzy, itp.). >>> więcej informacji

ViDiS

2x Jimu Astrobot
3x Jimu Trackbot

JIMU Robot

Interaktywna zabawka, która umożliwia naukę programowania poprzez zabawę. Możesz zbudować samochód, robota poruszającego się na gąsienicach, a nawet pingwina czy fokę, a następnie sterować nim zdalnie przy pomocy kontrolera lub zaprogramować dla niego własne ruchy! Każdy zestaw umożliwia zbudowanie kilku sugerowanych przez producenta modeli, ale także realizowanie własnych, nowatorskich pomysłów.

JIMU robot to także świetna zabawa dla dorosłych. Pozwala zrozumieć w jaki sposób tworzy się oprogramowanie w dzisiejszych czasach oraz choć na chwilę spojrzeć na świat oczami dziecka. >>> więcej informacji

Trackbot

Trackbot został zaprojektowany z myślą o osobach, które chcą rozpocząć swoja przygodę z programowalnymi robotami. Wzorowany na prawdziwych maszynach budowlanych, pozwala na budowę spychacza, podnośnika oraz realizację własnych pomysłów. Jest on pierwszym JIMU, którego baterię ładuję się za pomocą portu miniUSB!

JIMU może być zarówno zwierzakiem, samochodem jak i wszystkim innym co tylko przyjdzie do głowy. Wystarczy usiąść z dzieckiem do zestawu puścić wodze wyobraźni i zacząć zabawę. Sprawdź inne zestawy JIMU.

Zestaw jest przeznaczony dla dzieci powyżej 8 roku życia. >>> więcej informacji

LOFI Robot

2 X CODEBOX Starter

Zestaw startowy do systemu LOFI Robot CODEBOX umożliwia rozpoczęcie przygody z robotyką i dalszy rozwój przy pomocy rozszerzeń CODEBOX Drive i CODEBOX Tv.

CO ZNAJDZIESZ W PUDEŁKU?

– Pakiet drewnianych części konstrukcyjnych – Sterownik kompatybilny z Arduino UNO – Adapter LOFI Brain 2.0 kompatybilny z Arduino UNO – Sześć modułów elektroniczncyh: – 2 x dioda LED – 2 x czujnik światła – potencjometr – przycisk – Czujnik odległości wraz z przewodem do podłączenia – Silnik serwo – Kabelki krokodylki – Śrubokręt i śrubki. >>> więcej informacji

MASF DISTRIBUTION Anna Steć

1 x Alilo Explorer M7

Poznaj Alilo Explorer – inteligentnego robota do nauki programowania!

Explorer to zaawansowany technologicznie produkt oparty na koncepcji edukacji STEAM (ang. Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics, pol. Nauka, Technologia, Inżynieria, Sztuka, Matematyka). Poprzez edukację badawczą i rozrywkę rozwija wiedzę naukową dzieci koncentrując się na „rozwiązywaniu problemów, logicznym i krytycznym myśleniu oraz kreatywności”.

Robot łączy w sobie kilka funkcji, co pozwala uczyć programowania dzieci od najmłodszych lat na różnych płaszczyznach: programowanie z możliwością zapisania dowolnej ścieżki manualnie bezpośrednio na robocie; programowanie za pomocą układania ścieżki z puzzli z zadaniami i warunkami (instrukcja zawiera propozycje na różne poziomy zaawansowania); programowanie z poziomu bezpłatnej aplikacji (przy użyciu Bluetooth) – dostępne są 4 tryby programowania: Remote Control, Voice, Path i Blocky (pol. Zdalne sterowanie, Sterowanie głosem, Ścieżka i Programowanie z kodem Blocky). >>> więcej informacji

Wonder Polska

1 x DASH

Dash

Najprawdziwszy robot, który wprowadza dzieci w świat programowania w najlepszy możliwy sposób – poprzez zabawę! Dzięki licznym sensorom można go zaprogramować na wiele sposobów. Dash może reagować na głos, odnajdować przedmioty, tańczyć i śpiewać.

Robot ma charakter edukacyjny, rozwija kluczowe w naszych czasach umiejętności: logicznego myślenia skupionego na rozwiązywaniu problemów, kreatywnego podejścia, precyzyjnego prezentowania swoich myśli, współpracy i podstaw j. angielskiego. >>> więcej informacji

Instytut Łączności – Państwowy Instytut Badawczy

3 x zestaw głośników bezprzewodowych BOSE SoundLink Micro Bluetooth

Instytut Łączności – Państwowy Instytut Badawczy jest niezależną, narodową instytucją badawczo-rozwojową w dziedzinie telekomunikacji i technik informacyjnych. Prowadzi prace w zakresie rozwoju sieci telekomunikacyjnej państwa, normalizacji i standaryzacji systemów oraz urządzeń telekomunikacyjnych. Służy rozwojowi społeczeństwa informacyjnego i gospodarce opartej na wiedzy. Zapewnia wsparcie naukowe, badawcze i techniczne instytucjom państwa. Realizuje prace wykorzystywane w praktyce przez podmioty działające na rynku. Współpracuje z organizacjami i instytucjami badawczymi, przyczyniając się w ten sposób do integracji środowiska naukowego. Aktywnie uczestniczymy w budowaniu Europejskiej Przestrzeni Badawczej (European Research Area). Działalność badawcza jest ukierunkowana na rozwój nauki i praktyczne zastosowania wyników badań. Instytut jest jednostką naukową kategorii B.

Centralny Ośrodek Informatyki

10 x zestaw gadżetów promocyjnych

COI to think tank, centrum kompetencji informatycznych (IT) i instytucja publiczna w jednym. Jesteśmy nie tylko ekspertami IT, ale także projektujemy usługi i doświadczenie użytkownika, szkolimy, prowadzimy komunikację społeczną, zarządzamy projektami i zamówieniami publicznymi. Dzięki temu możemy realizować kluczowe projekty cyfrowe w państwie od A do Z.

Wierzymy, że państwo solidarne ze swoimi obywatelami to sprawny usługodawca, a nie zbiór procedur i instytucji. Dzięki technologii cyfrowej możemy łączyć rozproszone instytucje i zmieniać zagmatwane procedury w spójne i proste usługi. Chcemy usuwać przepaść między usługami publicznymi, a komercyjnymi. Jesteśmy za mądrym otwieraniem państwowych rejestrów i zbiorów danych. Udostępnianie ich w formie przyjaznych i prostych usług ułatwia ludziom życie, wspiera rozwój biznesu, daje więcej wolności.

Centrum Projektów Polska Cyfrowa

wsparcie promocyjne

Centrum Projektów Polska Cyfrowa (CPPC) to instytucja rządowa, której zadaniem jest obsługa środków z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Powstało w 1994 roku, początkowo pod nazwą Władza Wdrażająca Programy Europejskie (WWPE), na mocy umowy finansowej zawartej między rządem Polski i Komisją Europejską. Od 2015 roku, już jako CPPC, zajmuje się obsługą środków pochodzących z bezzwrotnej pomocy zagranicznej i innych programów powierzonych mu do realizacji.

CPPC jest jednostką, która pracuje nie tylko nad realizacją, zarządzaniem i monitoringiem powierzonych jej programów, ale również na rzecz administracji i instytucji biorących udział w wykorzystaniu środków UE, wspierając je w przygotowaniach do efektywnego korzystania z pomocy, jaką zapewniają fundusze Unii Europejskiej.