Tukan czy papuga? - lekcja 6
Licencja: Creative Commons BY-SA wersja 3.0 Polska
Czego się nauczycie
Dzieci podczas zbudują konstrukcję mechaniczną bez użycia silnika. Wyposażą swojego robota w czujnik ruchu i odległości. Wstawią do programu odpowiednio wybrane dźwięki. Nauczą się zaprogramować zbudowaną przez siebie konstrukcję. Ułożą programy według własnego pomysłu. Podejmują próby programowania w aplikacji Scratch.
Cele ogólne
- rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia, zdolności manualnych,
- kształcenie umiejętności rozwiązywania problemów algorytmicznych,
- kształcenie umiejętności obsługi komputera oraz wybranych aplikacji,
- wdrażanie do samodzielności i odpowiedzialności za efekty swojej pracy,
- zdobywanie umiejętności dzielenia się wiedzą i doświadczeniem.
Potrzebne materiały
zestaw klocków LEGO WeDo,
oprogramowanie LEGO WeDo,
komputer dla nauczyciela,
komputery dla uczniów.
Uwagi metodyczne
Podczas zajęć nauczyciel zwraca uwagę, że przy odpowiednim połączeniu elementów, możliwy jest ruch i działanie robota bez użycia silnika. Wykorzystując wyłącznie siłę mięśni i podstawowe prawa fizyki możemy wprawić konstrukcję w ruch lub nią sterować. Swoje wcześniejsze doświadczenia w budowaniu i programowaniu mogą sprawdzić odczas tych zajęć. Mogą zbudować roboty według własnego pomysłu i zaprogramować je tak, by naśladowały prawdziwe ptaki.